Instagram

piątek, 4 października 2013

Początki...:)

Jak widzicie, rozpoczęłam bloga, jak większość z Was o byciu Au Pair za oceanem :).
Osobisty pamiętnik..., poradnik..., zapoznawanie się z innymi au pair...? Jak kto woli :)

Tak więc może kilka słów o sobie:) 25 latka, oczywiście po studiach, kochająca podróże, przygody i "weteranka" au pairskiego życia :)...tak, tak bywałam już au pair w Anglii, Szwajcarii :) więc czas teraz na podbicie USA :)

Dużo czytałam o różnych agencjach "przed". Wybrałam agencje APIA i naprawdę mogę z czystym sumieniem polecić ją każdemu. Rzetelni, pomocni i przemili ludzie (przynajmniej na razie nie spotkało mnie nic, na co mogłabym ponarzekać ;)).

W skrócie: formalności zaczęłam dopiero w połowie sierpnia, wszytsko w miarę szybko przebiegło, room otwarty mam od dokładnie 2 tyg, 4 matche, więc dlaczego wciąż nie mam Perfect?:):) Let's see :)

Otóż jako au pair z "doświadczeniem", po prostu wiem czego chcę, gdzie, ile dzieci, kind of family itp:):). A to stwarza pewne problemy, bo wiadomo, że z konkretnymi oczekiwaniami ciężko jest znaleźć rodzinkę.

Oto moje "do tej pory" matche:

1. Floryda, Fort Lauderdale
Dzieci: 1 (3 mies.)
Tej rodzinki tak naprawdę baardzo żałuję, bo byli cudowni, ale niestety ja w tym czasie miałam jeszcze ostatenie egz i nie mogłam im zbyt dużo czasu poświęcić więc znaleźli new au pair.

2. Alexandria, Wirginia 
Dzieci: 2 (15 mies bliźniaki) i next w drodze
Niestety nawet jak dla mnie, osoby która uwielbia takie maluszki, było ich po prostu za dużo, bliźniaki jeszcez ok, ale one same malutkie i następne is coming więc musiałam odmówić, bo bałam się troszkę, że nie podołam, pomimo że super miejsce bo nie całe 20 min do Waszyngtonu:)

3. Filadelphia
Dzieci: 5,3,2 i next is coming
Powód ten sam co powyżej, za dużo dzieci, pomimo że miasto również marzenie:)

4. NYC
Dzieci: 8,6
Z tą rodzinką rozmawiałam najdłużej:) Bardzo chciałam mieszkać w NYC, byli przecudowni, nigdy wcześniej nie mieli au pair (zresztą prawie jak każda moja rodzinka z matchs;)), lokalizacja marzenie, ale niestety jak doszliśmy do rozmowy o "konkretach" to pływali w obłokach. Pytam o konkretne godz pracy i dni wolne a oni "we will see, day off, probably one day during weekend":D, pytam co z transportem po NYC, w końcu mam odbierać jej dzieci itp. a ona "if you get a monthly ticket it will be cheaper":D ale nie zaproponowała ani samochodu, ani że chociaż dołoży mi do niego a bilet kosztuje ok.112$, a już przechyliło szalę jak zapytałam o mój room, który miał być...bez okien:):)...tak więc podziękowałam, bo jakoś ciężko byłoby mi mieszkać "gdzieś pod schodami":):). Ale nie mogę powiedzieć bo pomimo, że byli mną bardzo zainteresowani nie powiedzieli nic złego, jak odmówiłam itp:):)

A teraz jestem na etapie ...ciszy:):) już 3 dni bez niczego i oczywiście zaczynam "panikować"' jak większość z Was;) że nie znajde mojej Perfect Family:)

15 komentarzy:

  1. Awwww match nr 1 jak marzenie <3
    mam kolezanke, któa mieszka w tym miescie na Florydzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, baaardzo żałuję:) szczególnie teraz, ale na początku byłam nastawiona tylko na NYC i niestety okazja przeszła:) ehh:)

      Usuń
  2. Match numer 3 - ja też ich mam na moim profilu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak zdecydujesz się na nich?:)

      Usuń
    2. Miałam jedną rozmowę z HM przedwczoraj, ale na razie cisza z ich strony. Nie wiem.

      Usuń
  3. Ja mam od ponad 3 tygodni otwarty room w APiA i miałam jak na razie tylko 1 rodzinke ;(

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam, że nowojorskie rodziny pod tym względem są ciężkie. Fajnie wiedzieć, że masz pozytywne zdanie na temat agencji "Au Pair in America" bo również z tej samej agencji chciałabym wylecieć. Mam nadzieje, że uda Ci się i już Ci zazdroszczę, że tak szybko to wszystko ogarniasz. POWODZENIA! :)

    Ps: będę zaglądać tu często i trzymać kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak szybko wszytsko ogarniesz to może w podobnym terminie będziemy wyjeżdżać :) może nawet podobna okolica ? :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka masz date dostepnosci ? :)

      Usuń
    2. I zapomnialam jeszcze spytac, jesli mozna czy masz jakies nowe matche czy pustkaaaaa ? U mnie totalna pustka :(

      Usuń
  6. datę dostępności mam od już do grudnia:)...a matche, niedługo napiszę co słychać ;)

    OdpowiedzUsuń